Інфармацыя для законных прадстаўнікоў будучых першакласнікаў

Практычныя рэкамендацыі законным прадстаўнікам па адаптацыі першакласнікаў

  1. Будзіце дзіця спакойна. Не падганяйце з раніцы, не дакарайце за памылкі, нават калі "учора папярэджвалі".
  2. Уменне разлічыць час - ваша задача, і калі гэта дрэнна атрымоўваецца, гэта не віна дзіцяці.
  3. Не адпраўляйце дзіця ў школу без сняданку.
  4. Ні ў якім разе не развітвайцеся "папярэджваючы": "Глядзi, не песціся! Каб сёння не было дрэнных адзнак!" Пажадайце яму поспеху, падбадзёрце, знайдзіце некалькі ласкавых слоў - у яго наперадзе цяжкі дзень.
  5. Сустракайце дзіця пасля школы спакойна, не засыпайце пытаннямі.  Калі дзіця ўзбуджана,  не адкладвайце на потым, выслухайце, гэта не зойме шмат часу.
  6. Калі ўбачыце, што дзіця засмучаны, але маўчыць, не дапытвайцеся, няхай супакоіцца, тады і раскажа ўсё сам.
  7. Заўвагі настаўніка слухайце без дзіцяці. Дарэчы, заўсёды не лішняе выслухаць абодва бакі і не спяшацца з высновамі.
  8. Пасля школы не спяшайцеся садзіцца за ўрокі, неабходна каля двух гадзін адпачынку (яшчэ лепш 1,5 гадзіны паспаць) для аднаўлення сіл. Нізкая працаздольнасць з 14-16 гадзін.
  9. Не прымушайце рабіць урокі за адзін прысест, пасля 15-20 хвілін заняткаў неабходна 10-15 хвілін перапынку, лепш, калі ён будзе рухомым.
  10. Падчас падрыхтоўкі ўрокаў не сядзіце над душой, дайце магчымасць дзіцяці сядзець самому, але калі патрэбна ваша дапамога, будзьце цярплівымі. Спакойны тон, падтрымка "Не хвалюйся, у цябе ўсё атрымаецца! Давай разбярэмся разам! Я табе дапамагу!", пахвала (нават калі не вельмі атрымліваецца) - неабходныя.
  11. У зносінах з дзіцем старайцеся пазбягаць умоў: "Калі ты зробіш, то ..."
  12. Знайдзіце на працягу дня хоць паўгадзіны,  у гэты момант самае важнае - яго клопаты, радасці і няўдачы.
  13. Выпрацуйце адзіную тактыку зносінаў усіх дарослых у сям'і з дзіцем, свае рознагалоссі з нагоды педагагічнай тактыкі вырашайце без яго. 
  14. Памятаеце, што на працягу года ёсць крытычныя перыяды, калі вучыцца складаней, хутчэй надыходзіць стома, зніжана працаздольнасць. Гэта першыя 4-6 тыдняў для першакласнікаў, канец другой чвэрці, першы тыдзень пасля зімовых канікул, сярэдзіна трэцяй чвэрці. У гэтыя перыяды варта быць асабліва ўважлівымі да стану дзіцяці.
  15. Будзьце ўважлівымі да скаргаў дзіцяці на галаўны боль, стомленасць, дрэнны стан.
  16. Улічыце, што нават "зусім дарослыя дзеці" вельмі любяць казку перад сном. Усё гэта супакойвае іх, дапамагае зняць напружанне, спакойна заснуць.

 

Крыніца:

https://nsportal.ru/nachalnaya-shkola/materialy-dlya-roditelei/2020/06/19/rekomendatsii-roditelyam-budushchih

 

 

 Падрыхтаваў: Выхавальнік дашкольнай адукацыі  ДУА   «Шчэпіцкі дзіцячы сад Клецкага раёна”  А.В. Масько.                                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

згарнуць

Што ж з'яўляецца важным у падрыхтоўцы да школы?

   Пачынаць займацца з дзецьмі варта з малодшага дашкольнага ўзросту не толькі

на спецыяльных занятках, але і ў самастойнай дзейнасці  - у гульнях, у зносінах з дарослымі і аднагодкамі.

-  Развівайце настойлівасць, працавітасць дзіцяці, уменне даводзіць справу да канца.
 
- Фарміруйце ў яго разумовыя здольнасці, назіральнасць, дапытлівасць, цікавасць да  навакольнага свету. Загадывайте загадкі, складайце іх разам, вучыцце  разважаць услых.
 
- Па магчымасці не давайце дзіцяці гатовых адказаў, прымушайце яго разважаць, даследаваць.
 
- Выкарыстоўвайце праблемныя сітуацыі.
 

 

 

Партрэт будучага першакласніка

1. Сацыяльнае развіццё:

  1. Дзіця спакойна ідзе на кантакт з дарослымі і аднагодкамі.
  2. Мае зносіны з аднагодкамі, ведае правілы зносін.
  3. Кіруе сваімі паводзінамі, ведае, што можна, а што нельга.
  4. Добра адаптуецца да новага становішча.
  5. Не пазбягае зносін.

2. Арганізацыя дзейнасці:

  1. Можа планаваць сваю дзейнасць.
  2. Выконвае заданне да канца, умее ацаніць якасць сваёй працы.
  3. Самастойна знаходзіць і выпраўляе памылкі ў працы, не чакае канкрэтных указанняў.
  4. Можа засяроджана выконваць  заданне 10-15 хвілін.
  5. Не спяшаецца, не мітусіцца, не патрабуе пастаяннай увагі дарослых.
  6. Пры няўдачы  прымае дапамогу дарослых, з падказкай выконвае заданне.
  7. Не адмаўляецца ад заданняў.

3. Маўленчае развіццё:

  1. Дзіця правільна вымаўляе гукі.
  2. Можа назваць гук у пачатку, сярэдзіне і канцы слова.
  3. Валодае слоўнікавым запасам,  выказвае свае  думкі, апісвае падзеі, задае  пытанні і адказвае на іх.
  4. Можа самастойна расказаць казку або скласці апавяданне па малюнку.
  5. Перадае інтанацыяй розныя пачуцці.

4. Развіццё рухаў і прасторавая арыентацыя:

  1. Добра арыентуецца ў прасторы (здольны выконваць рухі рукамі, нагамі, тулавам наперад, назад, уверх, уніз, налева, направа).
  2. Не адчувае цяжкасцей у працы з мазаікай,  дробнымі дэталямі.

 

8. Развіццё ўвагі і памяці:

  1. Для канцэнтрацыі ўвагі на працягу 10-15 хвілін не патрабуецца дадатковых інструкцый.
  2. Можа запамінаць 10 не звязаных паміж сабой слоў.
  3. Пасля некалькіх паўтораў запамінае верш у 4-8 радкоў.

 


 

 

Аб ЧЫМ ВАРТА ВЕДАЦЬ?

• Часам бацькі пачынаюць  ператвараць дзіця  ў вучня раней часу. А  для некаторых дзяцей недахоп часу для гульняў прыводзіць проста ў роспач. Ці варта здзіўляцца, што да вучэння  дзіця не адчувае асабліва цёплых пачуццяў.

• У страшэнным імкненні даць дзіцяці паўнавартасную і рознабаковую адукацыю можна  страціць пачуццё меры. Бацькі часта не ўлічваюць яго рэальныя магчымасці. Дзіцяці не хапае вольнага часу для самаразвіцця, уласных інтарэсаў, зносін з аднагодкамі.

•  Адны бацькі  загадзя палохаюць дзіця : «Вось пойдзеш у школу, там цябе навучаць !». Іншыя, наадварот, упэўнены ў здольнасцях свайго дзіцяці і рыхтуюць яго толькі да поспехаў, а не да цяжкасцей.

• Калі кожную нізкую адзнаку-  бацькі ўспрымаюць як трагедыю. Не варта чакаць толькі найвышэйшых вынікаў, патрабаваць, каб дзіця было выдатнікам.

• Неабходна навучыць дзіця ставіцца да памылак і няўдач як да нечага непазбежнага.  Падтрымліваць упэўненасць у сабе,  што ён пераадолее любыя цяжкасці і ў той жа час заўсёды можа спадзявацца на вашу дапамогу.

• У дзіцяці могуць не скласціся адносіны з настаўнікам або аднакласнікамі. Неабходна навучыць яго бачыць прычыны сваіх няўдач не толькі ў знешніх абставінах (не тая школа, злы настаўнік, дрэнныя аднакласнікі), але і сам у сабе, разумець гэтыя прычыны і выпраўляць іх.

• Асаблівую ўвагу трэба звяртаць на распарадак дня дзяцей - гэта ўмова не толькі захавання і ўмацавання здароўя, але і паспяховай вучобы. Арганізуйце дзейнасць, прывучайце да парадку, выхоўвайце ў будучага школьніка пачуццё часу. Калі распарадак не ўсталяваны ці дрэнна выконваецца, трэба абавязкова дамагацца яго выканання.

 

Хто павінен ажыццяўляць падрыхтоўку дзіцяці да школы?

   Псіхолагам часта даводзіцца чуць пытанне: хто ж павінен ажыццяўляць падрыхтоўку дзіцяці да школьнага навучання, хто адказвае за паспяховае навучанне ў пачатковых класах - бацькі, выхавальнікі дзіцячага саду і настаўнікі, школа?

   Бацькі дашкольнікаў, якія наведваюць установу дашкольнай адукацыі, часта разлічваюць на тое, што дзеці будуць падрыхтаваны да школы сіламі выхавальнікаў дашкольнай адукацыі. Сапраўды, спецыяльна арганізаваныя заняткі дапамагаюць дзецям падрыхтавацца да школы, але без дапамогі бацькоў такая падрыхтоўка не будзе якаснай.

   Вопыт паказвае, што ніякая самая добрая дзіцячая ўстанова - ні дзіцячы сад, ні школа - не могуць цалкам замяніць сям'ю, сямейнае выхаванне. У дашкольнай установе дзецям прывіваюць  шматлікія карысныя навыкі, вучаць маляванню,  пісьму і чытанню. Але калі бацькі  не надаюць ім належнага значэння, не заахвочваюць стараннасць, дзіця таксама не імкнецца працаваць лепш, выпраўляць свае памылкі, пераадольваць цяжкасці ў працы. Некаторых дзяцей такая ​​няўвага бацькоў глыбока крыўдзіць, яны крыўдзяцца, перастаюць быць шчырымі і адкрытымі.

   Наадварот, цікавасць бацькоў да спраў дашкольніка і першакласніка надае асаблівае значэнне ўсім дасягненням дзіцяці. 

   Размаўляйце  са сваімі дзецьмі, гуляйце, малюйце, чытайце разам.  Час паступлення ў школу для  Вас і вашых дзяцей  будзе простым і радасным.    

Крыніца:https://negdcrr.schools.by/pages/vperedi-shkola

згарнуць

Анлайн-тэст

Карэкцыйныя казкі для школьнай адаптацыі

Гэта лепшая кніга для адаптацыі дзяцей да школы.

У ёй закранаюцца ўсе асноўныя праблемы і паказваецца шляхі іх рашэння.

Казка - адна з самых эфектыўных формаў для працы з дзецьмі.

Кніга падыходзіць для бацькоў і настаўнікаў.

Содержание

Сказки для школьной адаптации.

1. Создание « Лесной школы».

2. Букет для учителя.

3. Смешные страхи

4. Игры в школе.

5. Школьные правила.

Сказки об отношении учеников к вещам.

6. Собирание портфеля.

7. Белочкин сон.

8. Госпожа Аккуратность.

9. Жадность.

10. Волшебное яблоко (воровство).

11. Подарки в день рождения.

Сказки об отношении учеников к урокам, к знаниям.

12. Домашнее задание.

13. Школьные оценки.

14. Ленивец.

15. Списывание.

16. Подсказка.

Сказки о здоровье и о том, как стать большим.

17. Режим. Телевизор.

18. Бабушкин помощник.

19. Прививка.

20. Больной друг.

Сказки о школьных конфликтах.

21. Ябеда.

22. Шапка-невидимка 

23. Дружная страна (межполовые конфликты).

Заключительная сказка.

24. Гордость школы.

Читать книгу

згарнуць

Інфармацыя аб прыёму дзяцей у першы клас на 2023/2024 навучальны год